mandag 18. juni 2012

Feriemodus

Det er mandag og jeg har brukt en av de mange feriedagene mine ganske så bra om jeg må si det selv! Er helt rart at det er ferie nå egentlig.. Ikke helt gått opp for meg enda tror jeg. Men det er jo godt å tenke på at klokka ikke trenger stå på "tidlig" om morgenen på ei stund :) 

Idag våkna jeg i halv ti tiden, just fin tid å våkne på det;) Gikk til søs for å spise frokost/lunsj, og der var tantes minste gull hjemme fra barnehagen. Vi koste oss med mat og prat før en ganske elektrisk Birk var klar for å være med tante på tur! :)
Han tok sats å hoppa inn i framsetet klar for å komme seg avsted. Vi tok nok en gang turen i bøensbakken. Parkerte helt ute med broa å gikk helt til toppen med tunellen!
 Fin tur! Birk løp og løp, helt utrolig for en energi de firbente har:) Vi traff noen pensjonister etter veien og han ene mannen fant en pinne og kastet til Birk. Om ikke Birkegutten var gira fra før så ble han det iallefall da;) Virka som at både mannen og Birk koste seg, men vi måtte jo videre.. Men vi traff de jammen meg når vi var på vei nedover igjen og de oppover.. Og nok en gang begynte mannen å kaste pinne med Birk;) Så fine! Utrolig hvordan dyr kan få ukjente mennesker som tilfeldig treffes etter veien, til å prate sammen:) Koselige gamle folk var det! :) 
Når vi var på vei opp bøen ringte Berit. Da avtalte vi at ho skulle komme med engangsgrill å treffe oss så kunne vi grille å kose oss midt i bakken :) Jeg og Birk rakk jo en tur opp og ned bøen før ho kom, så vi venta på henne ved bommen. Og da ho kom gikk vi oppover igjen.. Vi fant oss en fin plass å grille på med bålplass, benk, litt gress og utsikt over vannet:)
Klokka var plutselig litt over tre og på tide å komme seg hjem med Birk for så å ta turen på malerbua og Price. Fikk kjøpt grunning, maling og pressening sånn at jeg kunne ta fatt på jobben med å få ett par hvite møbler istede for brune. Da jeg kom hjem i kveld satte jeg igang med grunninga.. 
Og jeg må si jeg gleder meg til det ferdige resultatet!! Rekker nok neppe første strøk imorra men det er jo alltids tid for et på Onsdag. Jeg har jo tross alt ferie;) 


Håper alle andre har hatt en like fin dag som meg!! :D

2 kommentarer:

  1. Så koselig dag med tobeinte og firbeinte! :)

    Gøy å male møbler! Så godt å få de lyse :)

    SvarSlett
  2. SV: Ja, det var en fantastisk fin dag!! Gleder meg til det er din tur å være med på en slik dag med oss :)

    Det er helt utrolig hva litt maling kan gjøre med trivselen av å ha møbøene rundt seg. De var nemlig på god vei på søpla før jeg bestemte meg for å male de;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails