tirsdag 1. desember 2009

1. Desember ----> Bakedag

Julemåneden er her endelig og den startet jo med et herlig kaldt og fint vintervær. Det var jo så digg å stå opp til! Kunne ikke blitt en mer perfekt start på dagen:)

Idag var jo også en avtalt bakedag da Tante Janet skulle komme ut fra morgenen av så vi kunne bake diverse småkaker. Er jo så utrolig mye mer koselig å stå flere sammen. Da får man gjort dobbelt så mye, pluss at tia går fortere da man har noen å jabbe med:) Så her har jeg, mamma og tante styrt i hele dag. Men det ble bra også da.. Vi fikk laget hardangerlefser (ikke noe vi pleier lage til jul men nå ville de to andre det så det var jo greit.



Så laget vi Colakaker, harde vaffler, kransekakestenger, konfektkaker, peanøtt og sjokoladekjeks og ristopper.. Vi hadde klar en deig med pepperkaker også men den rakk vi ikke så vi får ta den imorra:) Men jeg vil si vi har vært effektive! :) Og gode ble kakene, alle sammen.

Jeg har også fått med meg det som har vært av julekalendere på tv idag.. Sett både Vazelina, jul i svingen og jul i Tøyengata. Er så kooooos med juul! :D

Jeg har jo laget pakkekalender i år til skjønneste, goe Ragnhild, tolla mi! Fikk sendt den i slutten av forrige uke så den rakk frem til idag. Og ho ble fornøyd og overraska, akkurat som planlagt;) Gøy å kunne glede andre og det gjør man gjerne litt ekstra nå i disse tider:) jeg fikk jo pakkekalender av ho for noen år siden. Og jeg husker jeg ble så sinnsykt glad for det!! Skikkelig koselig, så i år fikk jeg endelig gitt no tilbake:)



Det var LITT kaos da jeg skulle sette på merkelapper med tall på for hver dag.. Gikk i surr noen ganger så jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tellte igjennom de pakkene for å sjekke at det var 24 stk.. Håper inderlig det stemmer! :p Hehe..

Ellers på Fredag var det jo julegateåpning i vanse, noe som jo alltid er like koselig. Skulle så gjerne vært med brassen å spillt da, men foten var ikke helt med på det så det ble bare at jeg tok en liten tur ned på Grønhaug for å få litt julestemning og se noen andre folk.. Og tror du jammen ikke at brassen plutselig kom vandrende inn der på butikken for å spille litt for oss som var der. Det passet jo helt perfekt så fikk jeg enda mer julestemning:D



De e så goe att!!

Joda, så sånn går nå dagene.. Nå skal jeg bare nyyyyte desember fullt ut og håper jeg får gjort de forskjellige tingene jeg tenker og har lyst til å gjøre før jula er over. Det går fort så det er bare å henge med i svingene! :)

Håper iallefall alle får en fantastisk desember og førjulstid. NYT DEN, for plutselig er jula over.. (og det er like trist hver gang!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails