torsdag 25. oktober 2012

Savn etter gamle minner..

Heilt ærlig! Noen ganger piner jeg meg selv.. Piner meg med å gå tilbake i gamle meldinger på facebook og på mobilen.. Noen mennesker setter seg lengre under huden på folk enn andre. Sånn er det iallefall hos meg, og det selv om jeg kanskje ikke har truffet de det gjelder..

For ett par år siden ble jeg kjent med en fyr via ei gruppe på facebook. Han var en bare alt klaffet med med ei gang. Vi skreiv og skreiv og skreiv, alt fra seriøse samtaler til mindre seriøse :) 

Etter ett par mnd med masse meldinger daglig kom spørsmålet om han kunne ringe meg.. RINGE??! Jeg har telefonskrekk! HATER å snakke i tlf med folk jeg egentlig ikke kjenner. Det er litt annerledes å skrive meldinger enn å snakke.. Man har jo da tid til å tenke seg om før man svarer med ord og bokstaver svart på hvitt.. Jeg frykter disse berømte pinlige stille øyeblikkene i telefonen.. Jeg er ikke den som er best på smalltalk tror jeg! 
Han var en som respekterte at jeg ikke var så tøff på det med å prate i tlf med ukjente, samtidig som han prøvde seg noen ganger med å ringe i håp om at jeg skulle ta den :p Kjente sukket i magen hver gang jeg så han ringte.. Men turte jeg å ta den..?! Ikke med det første! 
Vi klaffa jo så godt på skrivinga, så det var jo ikke noe som tilsa at vi ikke skulle klaffe via litt ordentlig prat.. 
Husker jeg mannet meg opp hele dagen for denne telefonsamtalen jeg hadde lovet kvelden i forkant! Var helt kvalm, noe jeg alltid blir når jeg er nervøs.. Jeg hadde kommet meg i seng, vi skreiv litt meldinger......og så ringte han! :o

Jeg tok telefonen! Vips hadde det gått over en halvtime.. Det var så absolutt ikke noe å være redd for i det heeele tatt! Vi prata om alt, og det gikk lekende lett.. Fyren fra Voss som jeg hadde meldt så masse med den siste tiden var vel så koselig å prate med! Heilt nydelig :) 
...og slik fortsatte vi, snakka for det meste på tlf etter leggetid, og sovna den ene før den andre var det noe som mangla den kvelden! Kontakten oss imellom ble gradvis dabbende av da han fant tilbake til sin gamle store kjærlighet selv om vi snakka litt på kveldan etter de var blitt sammen igjen.. Kan fremdeles sende mld innimellom og det er jo koselig! Men akkurat nå om dagan savner jeg tilbake til den tiden som var for 2 år siden :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails