onsdag 24. mars 2010

Løft blikket, vis hensyn!!!

Igår var jeg en tur nede hos en ergoterapaut her i kommunen for å skrive under på noen papirer.. Jeg trenger nye krykker, drivhjul til rullestolen og ett par piggestaver..  Da jeg kom ned der så var alle parkeringsplassene tatt.. Til og med den som er tilegnet handikapede.. Og den som stod parkert der hadde ikke en gang blå lapp med tillatelse i ruta si!! 
Shame on you!!

Jeg måtte da snu, og parkerte bare langs byggningens vegg.. Jeg passet på at jeg ikke stengte for hverken døra eller porten langs veggen der.. Så jeg parkerte fint midt i mellom.. Dette var rundt kvart på tre på ettermiddagen, og da jeg var ferdig med alle papirene å det, så var klokka rundt halv fire.. Jeg ble låst ut, siden dørene der låses automatisk etter kl. 1500.. 

Jeg rundet hjørnet av byggningen, og der... Der hadde en eller anna tufs som er nødt å være blind eller noe, fra hjemmesykepleien, parkert den snertne lille røde bilen heeeelt i raua på bilen min!! NULL sjans for meg til å kunne åpne bakluka å få ut heisen.. Jeg var med andre ord stengt ute fra min egen bil! 

Det var ikke folk å se rundt, så jeg gikk tilbake til døra hvor jeg ble sluppet ut, men den var jo selvfølgelig låst! Mobilen min lå i bilen, så jeg kunne ikke få ringt inn til ergoterapauten jeg hadde vært hos heller.. Så jeg vaste rundt litt der å lurte litt på hva jeg skulle ta meg til.. Så kom det ei snill dame jeg spurte om hjelp.. Ho gikk rundt å så i vinduene på omsorgsenteret der, og fikk øye på ho jeg hadde vært i møte hos.. Ho fikk ho til å komme å låse opp døra, og jeg forklarte henne at noen hadde parkert så jeg ikke kunne komme inn i bilen.. Ho sa bare "DET GÅR IKKE ANN!!" Så forsvant ho inn for å finne noen fra hjemmesykepleien.

Ut kom ei dame med nøkler.. Det første ho sa var "Det er ikke jeg som har parkert bilen der altså!!!" Eeehh, oooki.. Ho fikk iallefall flytta bilen og jeg fikk endelig kommet meg inn i min egen bil etter litt om og men! 

Det skulle ikke gå ann altså.. Jeg blir så provosert.. Jeg har en lapp som er klistret i bakruta på bilen min som det står ganske enkelt at brukeren er rullestolbruker og at man ikke skal parkere nærmere enn så og så mange meter.. En som nettopp har lært å lese hadde klart å lese det som står på den lappen..
(Utrolig dårlig bilde, men det viser at jeg HAR lapp!!)
 Nei, det skremmer meg at det er så mange som ikke ser disse lappene.. Eller ser de di egentlig, men viser null respekt og parkerer så nærme de kan likevel?? Løft blikket, få opp øynene og vis litt hensyn!!

1 kommentar:

  1. Jeg tror ikke jeg hadde kjefta på ho som kom å bilen.... skriv ett nytt innlegg til avisa...
    hvis du får fatt i klistermerker, så tar jeg oxo gjerne noen å hjelper deg:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails